دهکده ای با بوی کاهگل
دهکده ای با بوی کاهگل

اگه دلت تنگیده بیا این خانه را برای تو ساخته ام


پیشنهاداتی ساده برای مقابله ی مؤثر با استرس

محیط  فیزیکی خود را تنظیم کنید

    نور ، رنگ و سروصدا عناصری هستند که بر حواس ما تأ ثیر گذاشته می توانند    تنش زا یا آرامش بخش باشند . برای مثال طیف های رنگ آبی و بخصوص رنگ آبی آسمانی کمی پررنگ ، بسیار آرامش بخش می باشد .

 

خودتان را تشویق کنید .

    خیلی از تنش ها و درهم تنیدگی هایی که تجربه می کنیم . بدین دلیل است که ما خود را مقصر اتفاقات ناخوشایندی می دانیم که به وقوع پیوسته است . در چنین مواقعی یکی از بزرگترین خطاها خودگویی های منفی و سرزنش هایی است که صورت می پذیرد . با تمرین و ممارست گفتگوهای درونی مثبت را به هنگام انجام رفتارهای مناسب در خود تقویت نمایید . توصیه می شود که در ابتدا خودگویی های مثبت را جلوی آینه با خود تمرین کنید و تا بدان جا ادامه دهید که این خودگویی تبدیل به یک پاسخ خودکار شود .

به خودتان جایزه بدهید .

    جایزه قدردانی و تشکر در قبال انجام کاری ، یک بخش مهم مدیریت استرس است . منظور از جایزه هر چیزی است که برای ما لذت بخش است و باعث شادی ما می شود . خیلی از این جوایز به آسانی در دسترس قرار دارند، سینما رفتن ، پارک رفتن ، معاشرت با دوستان ، دیدن یک فیلم خوب و . . . پیشنهاد می شود که هر فردی حداقل یک کار لذت بخش را برای خودش در طول روز برنامه ریزی کند .

از کمال گرایی دست بردارید .

   خیلی از ما انسان ها کارهای خود را به تأخیر می اندازیم چون نمی دانیم چگونه باید ان را به عالی ترین شکل ممکن انجام دهیم ؛ خیلی از ما حرف هایی را که باید بزنیم ، نمی زنیم چون مطمئن نیستیم که بتوانیم آن را به کاملترین شکل ممکن بیان کنیم و بدین ترتیب خیلی از فرصت های خوب خود را از دست می دهیم . واقعیت این است هر کدام از ما در خیلی از زمینه ها اگر چه ممکن است کامل نباشیم ، اما کافی هستیم ؛ دست برداشتن از « کامل بودن » و بسنده کردن به « کافی بودن » به ما فرصت می دهد زندگی مان را در ابعاد وسیع تر و با آرامش بیشتری تجربه کنیم .

بچه شوید .

       یک راه خوب برای مقابله با استرس انجام کارهای بچه گانه است . وقتی تحت فشار قرار می گیرید ، یک مداد شمعی برداشته و نقاشی بکشید . فیلمی را که در کودکی دوست داشتید تهیه کرده و تماشا کنید . آدامس بادکنکی بجوید ، کتاب قصه بخوانید ، به محله های قدیمی مورد علاقه تان بروید و خیلی کارهای دیگر .

از سرعت خود بکاهید .

   کسانی که کار را با آرامش بیشتر و به آهستگی انجام می دهند کمتر تحت تأثیر فشار استرس قرار می گیرند . چگونه ؟ پله ها را ندوید ، سر میز غذا اول مکث کنید و بعد بخورید ، آهسته غذا خورید و از طعم آن لذت ببرید . بعد از کار دوش بگیرید ، وقتی تلفن زنگ می زند به طرف آن ندوید و . . .

برای تغییر آماده باشید .

شک و عدم اطمینان را به حداقل برسانید . در شرایط بی تصمیمی ، هر تصمیمی بهترین تصمیم است . این که فرد بداند چه جیزی و با چه وخامتی در انتظارش است به مراتب بهتر از نا آگاهی و پیش بینی ناپذیری است .

یک سرگرمی برای خودتان درست کنید .

    کاری را انجام دهید که مزدی برایش نمی گیرید و تنها بدین دلیل آن را انجام می دهید که برایتان لذت بخش است . از کجا بفهمیم که سرگرمی واقعی چیست ؟ سرگرمی واقعی چیزی است که وقتی به ان مشغولید ، متوجه گذر زمان نمی شوید و وقتی آن را انجام می دهید فشار و تنیدگی را فراموش می کنید و به آرامش می رسید . اگر سرگرمی خاصی ندارید ، چیزی را انتخاب کنید که ذهنتان را مشغول کند و در سطحی باشد که بر ناکامی های شما نیفزاید .  

 



دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:,

|
 


ما معتقدیم که هر هنر و خلاقیتی همه اش آیت خداست و همه اش نشان آن است که خدا برحق است در سنین جوانی با انگیزه های خدایی دوراز هرگونه تعصب خشک و بی دلیل و بی جای مذهبی راه علم و ایمان را درپیش گرفتیم و جز بها دادن به انسانهاهیچ چیز دیگری را در ذهن و تصوراتمان نپروراندیم هدف این وبلاگ به طورخاص دانش آموزان عزیز این مرزو بومنداز هر شهرو دیار این مملکت که همه جای ایران سرای من است من به عنوان مشاور مدرسه ادعای هیچ فهم و دانش و برتری چه نسبت به دانش آموز چه بقیه ندارم امادر دلم شورو شعفی است برای دانستن تلاش می کنم یاد بگیرم وتجربه کسب کنم معلمان من از هرقشری می توانند باشند چه کوچک چه بزرگ دستان پرتوانشان را به گرمی می فشارم من به تنوع روش های برقراری ارتباط به طور خاص با دانش آموز وبه طور عام بابقیه معتقدم واز وبلاگ به عنوان روزنه ای استفاده کردم از روزنه های مختلفی که می تواند در ارتباط تنوع ایجاد کند روش های سنتی تدریس یا تربیت را اگرچه محترمند ولی نمی پسندم ولی در عین معتقدم که هر چیزی که یه جایی خوب جواب میده ممکنه یه جای دیگه اصلا جواب نده حال فرق نمیکنه چه قدیم چه جدید


 

دخت دریا

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دهکده ای با بوی کاهگل و آدرس dasthayeto.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





سنگ صبور
نقره ای
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 

 

جوک هایی برای چندلحظه شاد شدن
دوستی های پوستی حس های پوشالی
تست هوش
شعری از نگین کاظمی پور
قدرت مرد ،زيبايي زن
بوی ماه مهر
هر روز روز مادر است
به خاطر شیرین
زندگي يعني چه؟
كجايي كودكي
خدایااااااااااااا
چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید...
شیوه صحیح درس خواندن
....آمده ام

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 26
بازدید کل : 8682
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1