دهکده ای با بوی کاهگل

اگه دلت تنگیده بیا این خانه را برای تو ساخته ام


چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید...

گاهی انسان هایی را می بینیم که امکاناتی دارند که به نظر ما لیاقت آن را ندارند . برعکس گاهی می بینیم افرادی لیاقت زیادی دارند ولی آنچه را انتظار داریم به دست نیاورده اند یا کسانی را می بینیم که بی دلیل چیزی را از دست داده اند . زندگی اشتباه نکرده است اطلاعات ما ناکافی است ! حکایت می کنند که روزی حضرت موسی (ع) از خداوند خواست کسی را که در بهشت همنشین او خواهد بود به او نشان دهد . به او الهام شد که در فلان بازار و فلان دکان همنشین تو مشغول کار است حضرت موسی کنجکاوانه به آنجا رفت و جوان قصابی را مشغول به کار دید موسی از اول تا آخر وقت او را زیر نظر گرفت و از او عملی خارق العاده که لیاقت همنشینی موسی را دهد نیافت . با تردید پرسید : خداوندا ! او لیاقت همنشینی مرا از کجا بدست آورده است ؟! الهامی شنید که به دستور داد از آن جوان اجازه بگیرد و شب به خانه او برود موسی چنین کرد . هنگامی که به خانه قصاب وارد شدند قصاب از گوشه اتاق چیزی شبیه به سبد را برداشت داخل آن پیر زنی بود که از شدت کهولت سن همچون طفلی کوچک شده   بود !  جوان پیر زن را تمییز کرد ادرار و مدفوع او را شست لباس هایش را عوض را کرد به او نوشیدنی داد و غذا را چنان نرم کرد که بتواند آن را به راحتی بخورد ! وقتی همه این کارها تمام شد پیر زن زیر لب کلماتی نامفهوم بکار برد موسی از جوان پرسید او چه گفت : و جوان پاسخ داد : مادرم می گوید الهی در بهشت همنشین پیامبران شوی !         

 

فقر اطلاعات ما باعث می شود گاهی زندگی را به بی عدالتی متهم کنیم . با دوستی از کنار رستورانی عبور کردیم انومبیل بسیار گران قیمتی بیرون آن پارک شده بود دوستم با لحنی طعنه آمیز گفت : فکر می کنی صاحب این ماشین چکاره است ؟! به او پاسخ دادم : هر کس که هست مطمئن باش چیزی دارد که باعث می شود لیاقت این اتومبیل را داشته باشد . گرچه من و تو از آن اطلاع نداشته باشیم ! دوستم برای نشان دادن اینکه این قانون درست نمی باشد فردی را مثال زد که به نظر او نماد بی لیاقتی بود ولی دارای مقامی ممتاز در جامعه بود . به او گفتم : اولا اطلاعات ما از زندگی و ویژگی های این فرد فقط مبتنی بر شایعات است . ما واقعا او را نمی شناسیم ! ثانیا از کجا می دانی که این مقام برای او یک موهبت است ؟! شاید این مقام برای او یک نکبت باشد !  از آنجا که به نظر می رسید گیج شده است برای او این حکایت را تعریف کردم : هنگامی که اسب یک کشاورز فرار کرده بود همسایگان به گفتند : چه حادثه بدی ! اسبت را از کف دادی ! کشاورز به آنها گفت : از کجا می دانید این اتفاق بد بوده ؟! همسایگان با تعجب رفتند . چند روز بعد اسب کشاورز با یک اسب دیگر برگشت ! همسایگان گفتند : چقدر خوش شانسی !؟ یک اسب رفت دوتا برگشت . کشاورز گفت : از کجا می دانید این اتفاق خوب بوده ؟ همسایگان دوباره تعجب کردند ! هنگامی که پسر کشاورز تصمیم گرفت اسب جدید را رام کند از اسب افتاد و پایش شکست . همسایگان گفتند : چه اتفاق بدی ؟! پای پسرت شکست . کشاورز گفت : از کجا می دانید این اتفاق بد بوده ؟! همسایگان بسیار شگفت زده شدند ؟! مدتی بعد جنگ شد و همه جوانان روستا را به جنگ بردند به جز پسر کشاورز که پایش شکسته بود . همسایه ها گفتند : خوش به حالت ! پسر تو را به جنگ نبردند ! و کشاورز باز هم پاسخ داد : از کجا می دانید این اتفاق خوب است ؟

دو شنبه 30 خرداد 1390برچسب:,

|
 
شیوه صحیح درس خواندن

شيوه صحيح درس خواندن

یک شنبه 29 خرداد 1390برچسب:وحالا مغز تاصبح داره پردازش میکنه,

|
 
....آمده ام

سلام ما همون آدم قبلی هستیم فقط با این تفاوت که بارو بندیلمونو از بلاگفا جمع کردیم اومدیم لنگرانداختیم تو لوکس بلاگ حس عجیبیه انگار تازه اسباب کشی کرده باشی تو یه محله جدید با این تفاوت که ما تازه داریم خونه رو فرش می کنیم اسباب اساس هامون هنوز همونجاست(hhhkkkooo.blogfa.com)

امیداست که در خانه جدید طلوعی درخشنده تر از دیروز داشته باشیم

محیط اینجا یه جوریه هنوز نه زوایای خونه رو میشناسیم نه با همسایه ها سلام علیکی داشتیم هنوز ما اینجا غریبیم

همکلاسیهای من یادم کنید بازهم در کوچه فریادم کنید

بالاخره عادت می کنیم اما خداکنه آدم به این راحتی به هرچیزی عادت نکنه بعضی وقتا عادت کردن به تجربه هامون باعث میشه تجربه هامون برامون تکراری بشندو نتیجه اش در جا زدن و درجا زدن و درجا زدن.......

شنبه 28 خرداد 1390برچسب:,

|
 


ما معتقدیم که هر هنر و خلاقیتی همه اش آیت خداست و همه اش نشان آن است که خدا برحق است در سنین جوانی با انگیزه های خدایی دوراز هرگونه تعصب خشک و بی دلیل و بی جای مذهبی راه علم و ایمان را درپیش گرفتیم و جز بها دادن به انسانهاهیچ چیز دیگری را در ذهن و تصوراتمان نپروراندیم هدف این وبلاگ به طورخاص دانش آموزان عزیز این مرزو بومنداز هر شهرو دیار این مملکت که همه جای ایران سرای من است من به عنوان مشاور مدرسه ادعای هیچ فهم و دانش و برتری چه نسبت به دانش آموز چه بقیه ندارم امادر دلم شورو شعفی است برای دانستن تلاش می کنم یاد بگیرم وتجربه کسب کنم معلمان من از هرقشری می توانند باشند چه کوچک چه بزرگ دستان پرتوانشان را به گرمی می فشارم من به تنوع روش های برقراری ارتباط به طور خاص با دانش آموز وبه طور عام بابقیه معتقدم واز وبلاگ به عنوان روزنه ای استفاده کردم از روزنه های مختلفی که می تواند در ارتباط تنوع ایجاد کند روش های سنتی تدریس یا تربیت را اگرچه محترمند ولی نمی پسندم ولی در عین معتقدم که هر چیزی که یه جایی خوب جواب میده ممکنه یه جای دیگه اصلا جواب نده حال فرق نمیکنه چه قدیم چه جدید


 

دخت دریا

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دهکده ای با بوی کاهگل و آدرس dasthayeto.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





سنگ صبور
نقره ای
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 

 

جوک هایی برای چندلحظه شاد شدن
دوستی های پوستی حس های پوشالی
تست هوش
شعری از نگین کاظمی پور
قدرت مرد ،زيبايي زن
بوی ماه مهر
هر روز روز مادر است
به خاطر شیرین
زندگي يعني چه؟
كجايي كودكي
خدایااااااااااااا
چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید...
شیوه صحیح درس خواندن
....آمده ام

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 36
بازدید کل : 8692
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1